FAQ

Wat is de minimale storting ?

De minimale storting om te kunnen starten bij Optie24 is € 50

Wat zijn de kosten voor een account bij Optie24 ?

Optie24 rekent geen kosten en/of commissies. Er worden geen commissies gerekend voor het plaatsen van orders. Ook zijn er geen kosten verbonden aan het geld storten of opnemen.

Hoe lang is de verwerkingstijd voor een opname ?

Uitbetalingen aan cliënten worden elke werkdag tussen 08:00u en 10:00u verwerkt, betalingen geschieden via een bankoverschrijving. In het algemeen zal het geld binnen 1 werkdag op uw rekening staan. Let wel dat wij afhankelijk zijn van de openingstijden en verwerkingstijden van banken en kunnen hier zodoende geen garanties voor afgeven.

Als ik geld stort, hoe lang duurt het voordat dit om mijn account is bijgeschreven?

Als u geld stort via Ideal, Credit Card, of Mr Cash staat uw storting direct bijgeschreven op uw account. Als u geld stort via een bankoverschrijving, wordt uw storting binnen 2-4 werkdagen bijgeschreven op uw account, dit is wel afhankelijk van de verwerkingstijd van uw eigen bank.

Waarom moet ik documenten sturen ?

Wij zijn een officiële beleggingsinstelling geregistreerd bij de AFM en hebben de verplichten volgens de Europese richtlijnen om onze klanten te identificeren.
De volgende link geeft u meer informatie over de wettelijke cliëntenonderzoek verplichtingen waaraan beleggingsondernemingen moeten voldoen. Zoals u zult zien, moet een beleggingsonderneming in staat zijn de identiteit van de cliënt en van de uiteindelijk belanghebbende van de cliënt.
https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/onderwerpen/wwft-wet

Hoe kan ik mijn account verwijderen ?

  1. Wanneer u geen saldo meer heeft hoeft u alleen een mail te sturen, wij zullen het account dan verwijderen.
  2.  Als u nog saldo op uw account heeft, dient u dit ook per mail te verzoeken. Mochten wij nog niet in het bezit zijn van uw bankrekening nummer. Dan dient u een bankafschrift of bankpas (foto) te sturen, zodat wij de gelden naar uw rekening kunnen terugsturen.

Wat bepaalt het percentage winst bij succes?

Het percentage hangt af van de looptijd van de order die u plaatst. Het percentage kunt u zien, nadat u op hoger of lager heeft geklikt. Er verschijnt dan een uitklapvenster waarin het percentage wordt weergegeven.

Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen ?

Dit is helaas niet mogelijk. U dient ons een mail te sturen met de aangepaste gegevens en wij zullen die in uw account veranderen.

Moet ik iets downloaden om te kunnen handelen ?

Nee. Het handelen is geheel online op onze website.

Mag ik op naam en voor rekening van een ander handelen?

Nee, tenzij de betreffende persoon ons schriftelijk bevestigd dat u namens hem/haar mag handelen. Dit geldt ook voor een gezamelijke rekening, wij hebben hier voor een kopie ID van uw partner en een schriftelijke toestemming voor nodig.

Kan ik via paypal geld op mijn handelsrekening storten?

Helaas bieden wij op dit moment nog geen paypal aan.

Hoe lang duurt het voordat mijn documenten geverifieerd zijn?

Dit gebeurt veelal binnen 24 uur (op werkdagen). Echter kan dit soms langer duren tot maximaal 2 werkdagen

Vanaf welke leeftijd mag ik een account openen?

Vanaf 18 jaar.

Waar kan ik op de website de beurstijden vinden?

Onder “Infocentrum” op de website bij “Uitleg van de Beurzen”

Geeft u ook informatie door aan de belanstingdienst of andere instanties?

Nee, belastingen zijn verantwoordelijkheid van de klant zelf.

Hoe kan ik inloggen bij Blue Sky Binary?

Dit kan aan de hand van de inloggegevens die u per E-mail ontvangen hebt van Blue Sky Binary.

Worden er kosten berekend als ik mijn account niet meer gebruik ?

Wij berekenen 25€ onderhoudskosten per maand. Deze kosten worden alleen in rekening gebracht als uw account 90 dagen inactief is.